VOIP centrala

Vse o T-2 IP telefoniji
Odgovori
stary
Uporabnik
Prispevkov: 38
Pridružen: 10. Apr 2006 ob 21:39
T-2: Že imam
Paket: 10/10
Kraj: Kr

VOIP centrala

Odgovor Napisal/-a stary » 1. Jun 2009 ob 16:52

Zanima me, če se je kdo že lotil česa podobnega:

V firmi moram pripraviti predlog, s kakšno opremo urediti VOIP telefonijo. Imamo okoli 10 internih telefonov in en faks. Trenutno je 6 zunanjih linij (2 pri T2 in 4 od Telekoma), Telekom bi že zamenjali s T2-jem, pa je T2-jeva telefonija uboga (beri: neuporabna) glede čakajočega vmesnega klica, kvalitete IP telefonov, urejanja telefonskega imenika na telefonih itd. Imamo T2jevo optiko, ki deluje dokaj v redu.

Prvenstveno moram rešiti to, da bo na vsakem internem telefonu mogoče dostopati do skupnega telefonskega imenika firme ter da bodo telefoni zvonili po nekih pravilih (če eden ne dvigne, se klic usmeri k drugemu ipd.). Poleg tega morajo brez težav delovati razna preusmerjanja, ID čakajočega vmesnega klica, ID klicočih ter log-i neodgovorjenih klicev, pa tudi log-i časov za odhodne klice. To načeloma podpira večina današnjega softvera, vendar so razne težave, kot berem po forumih, tudi zato ker nekateri IP telefoni ne podpirajo čiso vseh funkcij.

Zaradi dostopa do skupnega imenika (predpostavljam, da se to rešuje z LDAP serverjem) je torej nujno, da uporabimo IP telefone, torej vsi analogni vmesniki in uporaba analognih telefonov pri uporabniku odpade. Katere telefone je smiselno nabaviti? Linksys je cenovno sicer dokaj sprejemljiv (recimo model SPA942), a nisem najbolj prepričan, ali je kot telefon dovolj dober, da bi podpiral vse to. Verjamem, da so najboljši Cisco-ti, ampak tam me nekoliko zmoti cena (ali pa tudi Cisco-tovi osnovni modeli morda znajo vse to), čeprav je najverjetneje Cisco že nekoliko prezahteven za vse skupaj.

Najprej je vprašanje, kateri osnovni softver vzeti za PBX centralo. Asterisk na Linux-u je verjetno najbolj ziher in tudi nekoliko preferiran s strani T2-ja, ki ponuja direkten dostop (brez gateway-a) do IP telefonije, če imamo Asteriskovo centralo. Vendar so za izbor PBX softvera tudi druge možnosti, predvsem zato, ker bi skoraj raje vse skupaj uporabil na Windows serverju: imamo namreč en server dokaj prost, ki v delovnem času ne počne prav veliko in deset internih linij ni ravno obremenjujuoča reč, tako da bi tudi ta server to verjetno brez težav zmogel. Od Win softvera obstaja tudi AsteriskWin32 (torej Windows verzija Asteriska), pa 3CX, pa Axon (od NCH-ja), pa konec koncev tudi Microsoft Office Communications Server 2007. Vprašanje torej, kaj je najbolj primerno – tu ne gre samo za vprašanje cene (ok, tudi, ampak ta ni edino merilo), pač pa predvsem za čimbolj zanesljivo in uporabno rešitev.

Za vhodne linije mi je jasno, da bo treba imeti nekaj hardverske opreme in postaviti gateway, ki bo analogne linije pripeljal v centralo (razen pri T2, ki ponuja sicer tudi direkten dostop). Kakšne gateway-e, da bodo zanesljivo delovali, je tudi vprašanje, predvsem zato ker je na trgu nekaj poceni rešitev (Linksys/Sipura), pa tudi precej dragih, vidim pa, da je na forumih malo morje težav s konfiguriranjem te opreme.

Če je kdo kaj podobnega že postavljal me zanima, kakšno opremo (server, platforma, gateway in telefoni) ste uporabili.

astras
T-2jevec
Prispevkov: 458
Pridružen: 8. Feb 2009 ob 20:03
T-2: Že imam
Paket: T-2 Optika
Kraj: Maribor

Re: VOIP centrala

Odgovor Napisal/-a astras » 1. Jun 2009 ob 18:02

koliko sem na hitro prebral je zadeva pri nas izvedljiva...
lahko me kontaktirate na zs s podatki o narocniku in se dogovorimo za naprej...
lp
Ce bil bi vedez...

ne bil bi...

revez...
Slika

Odgovori