SIP Trunk na 3CX PBX-u - malo pomoči prosim? :)

Vse o T-2 IP telefoniji
Odgovori
hamster
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 23. Sep 2017 ob 12:02
T-2: Že imam

SIP Trunk na 3CX PBX-u - malo pomoči prosim? :)

Odgovor Napisal/-a hamster » 23. Sep 2017 ob 12:27

V firmi smo pri T-2 naročili SIP trunk, za centralo imamo 3CX (v15 na Debianu) in do T-2 omrežja za telefonijo dostopamo prek OpenVPN-a (imamo 2 različna providerja za internet, za namen redundance, zato je še ta en korak na poti več). In zadeva je... relativno funkcionalna. Pogovori ven in not delujejo, edini problemček je, da mi na nobenem telefonu za 3CX-om ne predvaja early media - torej zvonenje od operaterja, "številka trenutno ni dosegljiva" in podobnih zadev. Namesto tega mi centrala samo veselo predvaja svoj interni progress tone. Kar me niti ne moti, dokler klic poteka normalno. Problem nastane, če je zunanja klicana številka dejansko nedosegljiva, ali klicani skensla dohodni klic brez da bi se javil. V tem primeru 3CX dobi feedback šele čez kakšnih 15 sekund v obliki status kode kot je recimo 480 Temporarily unavailable, kar je pa za končne uporabnike prepozno, ker vmes že mislijo, da klicanemu telefon dejansko zvoni in se ne javi.

Ali kdo tukaj uporablja 3CX s T-2jevevim SIP trunkom? Bi bil tako prijazen, da mi da kakšen namig, ali še bolje, pošlje konfiguracijo na Outbound zavihku v nastavitvah trunka? Namreč, edino to imam še na sumu, da bi bilo lahko narobe. Early Media support je vklopljen, konfiguracija 3CX-a je skladna s tem, kar sem našel napisano s strani od 3CX-a, v kakšnem primeru lahko Early Media pride čez, firewall za OpenVPN do T-2ja je zaenkrat nonexistent, OpenVPN laufa en Mikrotik, ki sem ga dobil od T-2ja, tako da to predvidevam, da tudi ni problem, sploh ker sicer pogovori delujejo v obe smeri normalno,...

Bil sem že v kontaktu z enim T-2jevim inženirjem, ampak je zgleda malce preveč zaseden, ker ga že en teden ne uspem priklicati, da bi nadaljevala z debugiranjem.

edisuc1
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 19. Dec 2017 ob 20:17
T-2: Še nimam

Re: SIP Trunk na 3CX PBX-u - malo pomoči prosim? :)

Odgovor Napisal/-a edisuc1 » 19. Dec 2017 ob 20:20

Zelo preprosto, pokličeš na Mega M in tam znajo narediti in trunk in postaviti 3CX in se ne zafrkavaš z raznimi integratorji, ki na koncu nimajo pojma.
Potem se ne moreš zgovarjati ne na operaterja in ne na integratorja, saj imaš eno kontaktno osebo, ki za vse poskrbi ...
Tako smo mi naredili že dve leti nazaj in imamo super funkcionalen call center na 3CX in vse skupaj 120 fiksnih telefonov na isti centrali ... tudi tujina je integrirana na isti 3CX ...
lp EDO

hamster
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 23. Sep 2017 ob 12:02
T-2: Že imam

Re: SIP Trunk na 3CX PBX-u - malo pomoči prosim? :)

Odgovor Napisal/-a hamster » 20. Dec 2017 ob 15:17

No, tole je več kot očitna reklama za Mega M... :lol: Me je pa ta odgovor spomnil na obstoj tega threada. Da updejtam stanje, če slučajno pride sem kdo, ki ga zanimajo tehnične informacije:

Problem je v tem, kako 3CX hendla SIP signalizacijo / kako T-2 pošilja SIP signalizacijo. Medtem ko je 3CX enostaven za uporabo, je prav zaradi tega tudi precej omejen. Na Asterisku npr. se da nastavit marsikaj, česar na 3CX-u ni možno, je pa zato Asterisk toliko bolj kompleksen za uporabo. Opisani problem se ne da rešit izključno s 3CX-om (preverjeno z analizo prometa in potrjeno s strani 3CX-a in T2-ja). Kdor trenutno vztraja na kombinaciji 3CX + T-2, si mora zato postavit nek SBC med T2-jem in 3CX-om, da normalizira SIP signalizacijo. Opcija je nabavit drag hardver, ki je uradno podprt s strani 3CX-a in upat na najboljše, nabavit neko VM rešitev in prav tako upat na najboljše, ali pa postavit neko svojo rešitev.

Dobra novica je, da na T-2 pravijo, da imajo v planu posodobitve sistema, ki naj bi prinesle tudi boljšo kompatibilnost s 3CX-om. Točen timeline mi ni znan, zagotovo pa se to ne bo zgodilo ravno čez noč, ker bodo potrebne spremembe najverjetneje vplivale na večino trenutno postavljenih trunkov.

Kako pa oglaševani Mega M in podobni rešujejo ta problem? Kdo bi vedel. Če so dobrega srca, imajo za "problematične" stranke pri sebi postavljen SBC, kar stane $$$, kar pomeni dodatna naročnina, ali pa prodajo neko svojo on-premises rešitev. Če so manj prijazni, končne stranke s 3CX-om niti ne vedo za ta problem. Če ga slučajno kdo odkrije, pa verjetno dobi nazaj lično zapakiran "to se ne da narest / to tko pač je". Podjetja, ki si lahko privoščijo in-house razvoj so torej v prednosti na dolgi rok z manjšimi stroški in enim posrednikom manj. Nekaterim podjetjem se seveda bolj splača nabavit neko turnkey rešitev. Tiste pa lahko morda Edo iz Mega M razsvetli, kako so pri njih rešili ta problem za svoje stranke in si tako naredi dobro reklamo. ;-)

adolfs
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 21. Dec 2017 ob 20:28
T-2: Še nimam

Re: SIP Trunk na 3CX PBX-u - malo pomoči prosim? :)

Odgovor Napisal/-a adolfs » 21. Dec 2017 ob 20:53

Živijo,
tukaj se pa moram pridružiti Edotu, sem se prav zato pridružil forumu. Mi imamo isto - torej kombinacija Mega M in 3CX. Tole opisano nam deluje bp, sem zdajle še prav testiral early media. Mogoče, če rabite to se obrnite direktno na Mega M, pa vam bodo že povedali, kako imajo to rešeno. Z njimi imamo direktni SIP trunk. Pri nas zagotovo ni nobenega SBC, oni pa izgleda imajo spimpan core za to, ker instalirajo kar dosti 3CX-a. Upam, da sem kaj pomagal...
Dolfe

Odgovori