Stran 1 od 2

Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 00:11
Napisal/-a KoMar
Koliko časa lahko laufa en 3W porabnik na akumulatorju?

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 03:27
Napisal/-a Cobane
Recimo, da imaš akumulator 50 Ah. Svinčene akumulatorje ne smeš sprazniti "do konca", torej recimo do 50 % kapacitete:
50 Ah * 0,5 = 25 Ah

Tvoj porabnik porabi oz. vleče tok (sklepam, da gre za avtomobilski akumulator. Če gre za tovornjak, potem je 24 V):
3 W / 12 V = 0,25 A

Torej je čas, ko je lahko priklopljen na akumulator:
25 Ah / 0,25 A = 100 h

Upam, da se pri računanju nisem kje zmotil!

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 03:40
Napisal/-a Skorc
Ja, tako nekako (nisem avtoelektričar, le štom mi ni ravno tuj) . Seveda za bolj natančen izračun je potrebno vpoštevati en kup dejavnikov, ki lahko vplivajo na "življenjsko" dobo. Na spletni strani http://faq.akumulator.si/index.aspx?category=1 ,po moji oceni, na zelo preprost in jasen način podajajo osnovne informacije.

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 06:41
Napisal/-a Fry
Pb akumulator lahko popolnoma izprazniš.
To se pravi da lahko izkoristiš polno kapaciteto akumulatorja.
Ne smeš pa izprazniti akumulatorja pod 11.8 kar je napetost praznega akumulatorja.
Zato bi pravilen gornji izračun moral biti 200 ur

Ker je kapaciteta akumulatorja odvisna od toka praznjenja, je ta čas lahko daljši tudi 20% ali več.
Namreč deklarirana kapaciteta je za 1/10 toka. Npr za 50 A/h bi to bilo 5A.
Ker bi ti praznil akumulator z manj kot 1/100 bo kapaciteta vsekakor večja.
Seveda so tu še drugi faktorji (vrsta akumulatorja, temperatura, starost, ....) ki vplivajo na kapaciteto

Vsekakor je pri nenadzorovanem delovanju dobrodošla neka avtomatika, ki preprečuje preveliko praznjeneje (recimo pod 11.5 V)

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 07:19
Napisal/-a Cobane
Tisti podatek glede 50% nisem iz trte izvil... sem ravno zadnjo zimo moral menjati akumulator, pa sem veliko prebral glede tega, sploh pa me je zanimal odziv uporabnikov, katerim proizvajalec se da zaupati in katerim ne - da ne bom čez dve leti spet menjal.

http://faq.akumulator.si/index.aspx?cat ... 15#vsebina
Izračun potrebne kapacitete akumulatorjev

Primer1:

12V, 60 Ah akumulator, omogoča 20 ur praznitev s tokom 3 A, preden bo dosegel končno napetost 10,5V.

Primer2:

Če porabnik električne energije, troši 6 ur tok 8A, potrebujete akumulator z minimalno kapaciteto 48Ah. Če bom v namen nabavili akumulator s kapaciteto npr. 50Ah, se sicer računsko izide, akumulator pa bomo v kratkem času uničili, saj se akumulator, razen redkih izjem, ne sme prazniti do konca.
Zato proizvajalci svetujejo uporabo akumulatorja z 2 kratno minimalno potrebno kapaciteto. V našem primeru to pomeni nabavo akumulatorja s kapaciteto 100Ah. Tako se bo akumulator praznil le do 50%, kar bo bistveno podaljšalo njegovo življenjsko dobo.
Edit: Problem je, ker se pri praznjenju nabira usedlina in če se plošča porabi do konca ter se nato akumulator da polnit, bo plošča zasedla čudno obliko (ne ravno ploščato) in lahko pride do kratkega stika med ploščami... definitivno pa prekomerno izpraznjenje botruje krajši življenski dobi in kapaciteti akumulatorja.

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 09:27
Napisal/-a Fry
To je sicer res, da bo z manjšim praznjenjem življenska doba akumulatorja daljša.
Ni pa nikakršno pravilo, da se sme akumulator prazniti le na 50%
Teh 50% pomeni zgolj to, da bo življenska doba akumulatorja nekje tri leta ali nekaj več.
Če boš pa ta isti akumulator praznil zgolj 10% (90% polnosti), potem bo njegova življenska doba morda 10-20 let.
Skratka to je odločitev uporabnika, da izbere razmerje med velikostjo akumulatorja (strošek) in pogostnostjo menjave (strošek)

Seveda, pa niso vse svinčene baterije enake.
Avtomobilske baterije so namenjene za velike tokove in temu primerno niso optimizirane za globoka praznjenja (zato priporočilo 50%)
Baterije ki so namenjene npr za UPS, pa so optimizirane ravno za globoka praznjenja.

Skratka baterije so cela "alkimija" !!! :jao:

Ker KoMar ni podal natančnejšega pojasnila, tudi kaj več ni mogoče povedati ..

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 09:56
Napisal/-a Cobane
Glede na to, da je naslov "Vprašanje za avtoelektričarje", sem mu jaz odgovarjal za avto akumulatorje. Sklepam, da bo neko dodatno opremo vgradil v avto... GPS za lociranje vozila v primeru kraje?

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 13:47
Napisal/-a KoMar
Kamerco :) Skupaj s pretvornikom 12V -> 5V ima porabo okrog 3W in tudi jaz sem naračunal, da lahko skoraj teden kuri akumulator ob neuporabljenem avtu, kar je super. Hvala vsem za pomoč!

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 15:21
Napisal/-a Fry
Potem se drži kar tistih 100 ur ali manj.
"kurbl" ni več sestavni del avtomobilske opreme! :hudicek:

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 15:23
Napisal/-a toXic
$249 :?
Za kaj pa sploh rabš to?

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 17:05
Napisal/-a KoMar
Kupil sem direkt od proizvajalca, tako da je bilo skoraj pol ceneje :)

Med drugim mi bo prav prišlo, da vidim, kdo mi na službenem parkirišču dviga brisalce :twisted:

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 17:29
Napisal/-a BOBI
Upam da ti ne bo kdo šel v avto po kamerco :hudicek: , brez dviganja brisalcev. Skrij jo!

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 6. Nov 2009 ob 17:31
Napisal/-a KoMar
I'll cut him. I'll cut him bad :P

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 7. Nov 2009 ob 22:28
Napisal/-a Cobane
KoMar napisal/-a:Kamerco :) Skupaj s pretvornikom 12V -> 5V ima porabo okrog 3W in tudi jaz sem naračunal, da lahko skoraj teden kuri akumulator ob neuporabljenem avtu, kar je super. Hvala vsem za pomoč!
Še par nasvetov, da ne boš kje obtičal:
- Resda imaš lahko avto parkiran na parkirišku 1 teden, samo moraš vedeti, da ga boš s tem akumulatorjem moral še vžgati. Na pol prazen akumulator ima precej manjši štartni tok kot pa če je poln.
- Zima prihaja in posledično nižje temperature kar pomeni, da bo akumulator že tako ali tako imel probleme z zaganjanjem.
- Bolj kot je akumulator prazen, več je v njem (elektrolitu) vode, ki lahko pozimi zmrzne in ga poškoduje!

Re: Vprašanje za avtoelektričarje

Objavljeno: 7. Nov 2009 ob 23:35
Napisal/-a KoMar
Hvala, zelo dobri nasveti. Načeloma je avto vsak dan v uporabi (imamo kot 4-članska družina samo en avto in smo ponosni na to :P), tako da pomoje ne bo nobenih problemov :) Ampak dobro je poznati tudi teoretične.