[Imam] brezčasni VDSL po seriji problemov
Objavljeno: 11. Dec 2009 ob 20:08
Zakaj pišem? Malo kritike, predvsem pa nasvet vsem, ki se za to odločajo (ali so že naročili), da se vsaj najhujšemu potencialnemu problemu izognejo.
Preslili smo se. Prej T-2, optika 10/10, samo internet. Ne spomnim se, da bi kdajkoli imel kakršenkoli problem.
Mesec pred selitvijo sem na T-2 poslal prijavo in čakal. Po enem tednu sem imel čakanja dovolj in sem poklical. Zvedel, da je moja prijava sprejeta, da so mi pogodbo baje poslali. Prosil sem, da mi jo pošljejo še enkrat in spet čakal. Čez nekaj dni me nekdo pokliče, češ da so prejeli prijavo, mi poslali pogodbo, zdaj jih pa zanima, kako sem se odločil. Na hitro sem mu razložil situacijo, pogodbo mi je ponovno poslal po mailu v službo, jaz pa sem podpisano faksiral v roku 30 minut. Čez nekaj dni smo se dogovorili, da bo montaža 1.12.
Grozljive dogodivčine so se že pripravljale, a o tem na srečo nisem vedel še nič.
Prvi šok sem doživel 1.12. Ko monterja ni bilo 20 minut po napovedani uri (seveda sem vzel dopust), sem poklical na T-2, da bi preveril, kje je, da si čas koristno razporedim. Gospa/gospodična na drugi strani mi je začela razlagati, kako so monterji zelo zaposleni, zato zamujajo, vendar (citiram) "pa da je prepričana, da me bodo NAJBRŽ ŠE DANES poklicali" (konec citata). Če mogoče niste opazili, smo v letu 2009, obdobje socializma/komunizma naj bi bil le še spomin. Seveda sem znorel. Ali naj si vzamem cel teden dopusta, čepim doma in upam, da me bo monter v tistem tednu kaj poklical??? Na srečo je zvonec pri vratih pozvonil...
Priključitev je potekala b.p., čeprav sem pričakoval komplikacije, saj je bila hiša dolgo zapuščena in nisem bil prepričan, da mi je uspelo iz zidu izvleči pravi kabel... Z monterjem sva preverila delovanje TV, za internet je menil, da ni potrebe in jaz sem se z njim strinjal. Ko sem ga povprašal po telefonu, mi je rekel, da ima na nalogu napisano samo TV in internet. No nihče ni popoln... svetoval mi je, da bo najhitreje, če mi ni pretežko, da grem na Brnčičevo in se tam zmenim. Nisem želel komplicirati, čez eno uro sem imel že adapter in dve SIM kartici... Včeraj sem po pošti prejel kopijo pogodbe, ki je bila pravilno izpolnjena; napaka je bila na delovnem nalogu!
Finale pa je nastopil nekaj dni kasneje, ko sem končno našel čas, da bi mrežno opremo v hiši priključil, povezal in preizkusil. Nikakor ne! Res, da mi je občasno uspelo priti v internet (uporabljam nestrokovne izraze...), vendar po izvleku kabla in ponovni priključitvi vaja ni več uspela. Najprej sem krivil ruter, ki bi se med selitvijo lahko poškodoval. Potem pa mi je naenkrat vse skupaj začelo delovati, vendar sem se zavedal, da gre najbrž le za vprašanje prvega naslednjega reseta... Res je bilo tako. Računalnik, priključen na modem je v 99 od 100 poskusov dobil le omejeno povezljivost.
Sledila je naporna seansa s tehnično podporo. Naletel sem na strokovnjaka, ki je vedel natančno vse o ničemer. Sploh ga ni zanimalo, kaj mu pripovedujem, saj je že v naprej točno vedel, kje je moj problem in kakšna bo njegova rešitev. Za začetek sva se zapela, ko je na vsak način želel izvedeti kakšno je število računalnikov pri nas doma. Povedal sem mu, da je njegovo vprašanje irelevantno, da se ga to ne tiče in da mu podatka ne nameravam zaupati. S težavo sem ga prepričal, da je povedal, kaj ga muči (2 IP naslova) in ga opozoril, da če bi me bil pripravljen poslušati, bi slišal, da sem mu že dvakrat povedal, da imam priključen en sam računalnik direktno na modem (ostali računalniki pa se ga še vedno ne tičejo). Ko mi je povedal, da imam tako zastarel računalnik, da ni čudno, da se ne poveže, ko sva zamenjala kabel (v eni roki sem držal prenosnik, z ramo tiščal slušalko na uho, s prosto roko pa pretikal kable na modemu...), sva ugotovila, da ni nič drugače. Najzanimivejši del pride zdaj. Povedal mi je, da je na T-2 VSE V REDU, da je moj računalnik dobil IP naslov (jaz sem imel omejeno povezljivost in tisti famozni 154.xxx ali nekaj podobnega) in da povezava dela. Niti najmanj ga ni motilo, da do mene ni prišel noben TCP/IP paketek, glavno, da pri njem vse dela! Tako je bil zaverovan v svoj prav, da sploh ni opazil, da sem mu korigiral sintakso ipconfig-a (narekoval mi je ukaze, ki so bili dokaj "prosto po Prešernu"), temveč me je ves čas obravnaval kot povprečno gospodinjo z resnim odporom do novotarij....
Da bi spravil v delovanje ruter (ki sem ga samo izklopil in prenesel v novi dom) mi je povedal, da se s selitvijo spremenijo vse nastavitve (?! mogoče velja to za IPv6....ali IPv8 - ne sledim toliko tehniki) in da moram usmerjevalnikhardversko restirati in ga ponovno nastaviti, pa bo vse delovalo. S tem bom zaparvil samo 15 minut, to mi garantira. Ker je bila prisotna tudi hčerka, sem ohranil normalen besednjak. Predlagal sem mu kompromis, čeprav sem rezultat predvideval v naprej. Šel bom v drugo sobo po leto dni star računalnik, za katerega mi ne bo mogel očitati, da je prestar ali prepočasen in ponovil vajo. Potem sva seanso prekinila.
Rezultat je bil z novim računalnikom seveda popolnoma enak. V čisto prvem poskusu sem se takoj povezal, po izvleku kabla pa tega ni bilo mogoče ponoviti... Spet sem klical tehnično podporo, tokrat sem imel drugega sogovornika, ki pa je bil bolj redkobesedno sorte. Najprej je od mene želel, da mrežni vmesnik nastavim na 10Mbps/full duplex (ZELO POMEMBEN PODATEK). Zanimalo me je, zakaj je njegov predhodnik želel, da ga nastavim na 100Mbps/full duplex? Rekel je, da tega ne ve, da pa mora biti 10, sicer ne bo delalo. S skepso sem ga ubogal in računalnik se je povezal. Še vedno s skepso sem izvlekel kabel in ga ponovno vtaknil. Ko sem vajo še dvakrat ponovil, sem bil že dokaj prepričan, da mi je problem rešil. Po krajšem posvetu glede ruterja (nisem bil prepričan, da mu je mogoče WAN vmesnik nastavljati, nisem se spomnil, da bi nastavitev kje videl) sva razgovor zaključila. V nekaj minutah je torej brez kakršnegakoli pametovanja povedal, v čem je težava in tega zdaj ne bi pisal, če ne bi bila odpravljena. Najlepša hvala za pomoč; imena se ne spomnim, od vsega hudega pa mi tudi ni prišlo na misel, da bi ga še enkrat vprašal....
Torej VDSL-ovci: v letu 2009 in obdobju gigabitnega Etherneta, se boste povezali, le če boste vmesnik nastavili na 10 Mbps! To je problem, s katerim sem se sicer službeno srečeval v letu 2000 in še kakšnem, na kraj pameti mi ne bi padlo, da se mi bo to še kdaj ponovilo!
Dragi T-2: Kakšno nastavitev priporočate tistim, ki zakupijo 20 Mbps preko VDSL-a? Tudi 10Mbps? Ali jim račun tudi prepolovite?
Dragi T-2: Zakaj ne poskrbite vsaj za najosnovnejšo izobrazbo svojih zaposlenih? Kako lahko dopustite, da zaposlena v klicnem centru blekne tako neumnost? Saj ne živimo nekje v tretjem svetu, baje živimo v normalni, tržno orientirani državi!
Dragi T-2: Zakaj dovolite svojim zaposlenim, da solijo pamet uporabnikom, ki se ne morejo braniti? Kaj bi se zgodilo, če bi bil/a na mojem mestu dobro situiran/a upokojenka/upokojenec, ki bi glede na nasvet vašega tehničnega osebja šel naslednji dan v trgovino po nov usmrejevalnik in nov računalnik? Kdo bi ji/mu povrnil nepotrebne stroške?
Dragi T-2: Zakaj monter ne pove vsakomur (tudi majhen listek z navodilom bi pomagal), da mora uporabiti nižjo hitrost? Zakaj to ni prvo vprašanje/nasvet vašega tehničnega osebja?
Dragi T-2: Ali mi boste izstavili dobropis za dneve brez dostopa do interneta?
Ali mi zna kdo pojasniti, kje je pravzaprav težava, da je potebno hitrost na vmesniku omejevati na 10 Mbps? Zastarela oprema na T-2? Mogoče pa bi jo morali le hardversko resetirati in ponovno nastaviti.... Mogoče pa je moja selitev povzročila te težave pri T-2. S tem so se jim verjetno v celoti spremenile nastavitve. Le kdo bi vedel. Računalništvo tako hitro napreduje, da mu je težko slediti...
Preslili smo se. Prej T-2, optika 10/10, samo internet. Ne spomnim se, da bi kdajkoli imel kakršenkoli problem.
Mesec pred selitvijo sem na T-2 poslal prijavo in čakal. Po enem tednu sem imel čakanja dovolj in sem poklical. Zvedel, da je moja prijava sprejeta, da so mi pogodbo baje poslali. Prosil sem, da mi jo pošljejo še enkrat in spet čakal. Čez nekaj dni me nekdo pokliče, češ da so prejeli prijavo, mi poslali pogodbo, zdaj jih pa zanima, kako sem se odločil. Na hitro sem mu razložil situacijo, pogodbo mi je ponovno poslal po mailu v službo, jaz pa sem podpisano faksiral v roku 30 minut. Čez nekaj dni smo se dogovorili, da bo montaža 1.12.
Grozljive dogodivčine so se že pripravljale, a o tem na srečo nisem vedel še nič.
Prvi šok sem doživel 1.12. Ko monterja ni bilo 20 minut po napovedani uri (seveda sem vzel dopust), sem poklical na T-2, da bi preveril, kje je, da si čas koristno razporedim. Gospa/gospodična na drugi strani mi je začela razlagati, kako so monterji zelo zaposleni, zato zamujajo, vendar (citiram) "pa da je prepričana, da me bodo NAJBRŽ ŠE DANES poklicali" (konec citata). Če mogoče niste opazili, smo v letu 2009, obdobje socializma/komunizma naj bi bil le še spomin. Seveda sem znorel. Ali naj si vzamem cel teden dopusta, čepim doma in upam, da me bo monter v tistem tednu kaj poklical??? Na srečo je zvonec pri vratih pozvonil...
Priključitev je potekala b.p., čeprav sem pričakoval komplikacije, saj je bila hiša dolgo zapuščena in nisem bil prepričan, da mi je uspelo iz zidu izvleči pravi kabel... Z monterjem sva preverila delovanje TV, za internet je menil, da ni potrebe in jaz sem se z njim strinjal. Ko sem ga povprašal po telefonu, mi je rekel, da ima na nalogu napisano samo TV in internet. No nihče ni popoln... svetoval mi je, da bo najhitreje, če mi ni pretežko, da grem na Brnčičevo in se tam zmenim. Nisem želel komplicirati, čez eno uro sem imel že adapter in dve SIM kartici... Včeraj sem po pošti prejel kopijo pogodbe, ki je bila pravilno izpolnjena; napaka je bila na delovnem nalogu!
Finale pa je nastopil nekaj dni kasneje, ko sem končno našel čas, da bi mrežno opremo v hiši priključil, povezal in preizkusil. Nikakor ne! Res, da mi je občasno uspelo priti v internet (uporabljam nestrokovne izraze...), vendar po izvleku kabla in ponovni priključitvi vaja ni več uspela. Najprej sem krivil ruter, ki bi se med selitvijo lahko poškodoval. Potem pa mi je naenkrat vse skupaj začelo delovati, vendar sem se zavedal, da gre najbrž le za vprašanje prvega naslednjega reseta... Res je bilo tako. Računalnik, priključen na modem je v 99 od 100 poskusov dobil le omejeno povezljivost.
Sledila je naporna seansa s tehnično podporo. Naletel sem na strokovnjaka, ki je vedel natančno vse o ničemer. Sploh ga ni zanimalo, kaj mu pripovedujem, saj je že v naprej točno vedel, kje je moj problem in kakšna bo njegova rešitev. Za začetek sva se zapela, ko je na vsak način želel izvedeti kakšno je število računalnikov pri nas doma. Povedal sem mu, da je njegovo vprašanje irelevantno, da se ga to ne tiče in da mu podatka ne nameravam zaupati. S težavo sem ga prepričal, da je povedal, kaj ga muči (2 IP naslova) in ga opozoril, da če bi me bil pripravljen poslušati, bi slišal, da sem mu že dvakrat povedal, da imam priključen en sam računalnik direktno na modem (ostali računalniki pa se ga še vedno ne tičejo). Ko mi je povedal, da imam tako zastarel računalnik, da ni čudno, da se ne poveže, ko sva zamenjala kabel (v eni roki sem držal prenosnik, z ramo tiščal slušalko na uho, s prosto roko pa pretikal kable na modemu...), sva ugotovila, da ni nič drugače. Najzanimivejši del pride zdaj. Povedal mi je, da je na T-2 VSE V REDU, da je moj računalnik dobil IP naslov (jaz sem imel omejeno povezljivost in tisti famozni 154.xxx ali nekaj podobnega) in da povezava dela. Niti najmanj ga ni motilo, da do mene ni prišel noben TCP/IP paketek, glavno, da pri njem vse dela! Tako je bil zaverovan v svoj prav, da sploh ni opazil, da sem mu korigiral sintakso ipconfig-a (narekoval mi je ukaze, ki so bili dokaj "prosto po Prešernu"), temveč me je ves čas obravnaval kot povprečno gospodinjo z resnim odporom do novotarij....
Da bi spravil v delovanje ruter (ki sem ga samo izklopil in prenesel v novi dom) mi je povedal, da se s selitvijo spremenijo vse nastavitve (?! mogoče velja to za IPv6....ali IPv8 - ne sledim toliko tehniki) in da moram usmerjevalnikhardversko restirati in ga ponovno nastaviti, pa bo vse delovalo. S tem bom zaparvil samo 15 minut, to mi garantira. Ker je bila prisotna tudi hčerka, sem ohranil normalen besednjak. Predlagal sem mu kompromis, čeprav sem rezultat predvideval v naprej. Šel bom v drugo sobo po leto dni star računalnik, za katerega mi ne bo mogel očitati, da je prestar ali prepočasen in ponovil vajo. Potem sva seanso prekinila.
Rezultat je bil z novim računalnikom seveda popolnoma enak. V čisto prvem poskusu sem se takoj povezal, po izvleku kabla pa tega ni bilo mogoče ponoviti... Spet sem klical tehnično podporo, tokrat sem imel drugega sogovornika, ki pa je bil bolj redkobesedno sorte. Najprej je od mene želel, da mrežni vmesnik nastavim na 10Mbps/full duplex (ZELO POMEMBEN PODATEK). Zanimalo me je, zakaj je njegov predhodnik želel, da ga nastavim na 100Mbps/full duplex? Rekel je, da tega ne ve, da pa mora biti 10, sicer ne bo delalo. S skepso sem ga ubogal in računalnik se je povezal. Še vedno s skepso sem izvlekel kabel in ga ponovno vtaknil. Ko sem vajo še dvakrat ponovil, sem bil že dokaj prepričan, da mi je problem rešil. Po krajšem posvetu glede ruterja (nisem bil prepričan, da mu je mogoče WAN vmesnik nastavljati, nisem se spomnil, da bi nastavitev kje videl) sva razgovor zaključila. V nekaj minutah je torej brez kakršnegakoli pametovanja povedal, v čem je težava in tega zdaj ne bi pisal, če ne bi bila odpravljena. Najlepša hvala za pomoč; imena se ne spomnim, od vsega hudega pa mi tudi ni prišlo na misel, da bi ga še enkrat vprašal....
Torej VDSL-ovci: v letu 2009 in obdobju gigabitnega Etherneta, se boste povezali, le če boste vmesnik nastavili na 10 Mbps! To je problem, s katerim sem se sicer službeno srečeval v letu 2000 in še kakšnem, na kraj pameti mi ne bi padlo, da se mi bo to še kdaj ponovilo!
Dragi T-2: Kakšno nastavitev priporočate tistim, ki zakupijo 20 Mbps preko VDSL-a? Tudi 10Mbps? Ali jim račun tudi prepolovite?
Dragi T-2: Zakaj ne poskrbite vsaj za najosnovnejšo izobrazbo svojih zaposlenih? Kako lahko dopustite, da zaposlena v klicnem centru blekne tako neumnost? Saj ne živimo nekje v tretjem svetu, baje živimo v normalni, tržno orientirani državi!
Dragi T-2: Zakaj dovolite svojim zaposlenim, da solijo pamet uporabnikom, ki se ne morejo braniti? Kaj bi se zgodilo, če bi bil/a na mojem mestu dobro situiran/a upokojenka/upokojenec, ki bi glede na nasvet vašega tehničnega osebja šel naslednji dan v trgovino po nov usmrejevalnik in nov računalnik? Kdo bi ji/mu povrnil nepotrebne stroške?
Dragi T-2: Zakaj monter ne pove vsakomur (tudi majhen listek z navodilom bi pomagal), da mora uporabiti nižjo hitrost? Zakaj to ni prvo vprašanje/nasvet vašega tehničnega osebja?
Dragi T-2: Ali mi boste izstavili dobropis za dneve brez dostopa do interneta?
Ali mi zna kdo pojasniti, kje je pravzaprav težava, da je potebno hitrost na vmesniku omejevati na 10 Mbps? Zastarela oprema na T-2? Mogoče pa bi jo morali le hardversko resetirati in ponovno nastaviti.... Mogoče pa je moja selitev povzročila te težave pri T-2. S tem so se jim verjetno v celoti spremenile nastavitve. Le kdo bi vedel. Računalništvo tako hitro napreduje, da mu je težko slediti...