Re: Splošna debata o TV programih
Objavljeno: 11. Jul 2020 ob 19:34
Največja prednost je, da imajo pri Areni NBA in končno so prišli na svoj račun še ljubitelji košarke. Da ne omenjam HD slike in tv2go.
Neuradni forum uporabnikov T-2
https://t-2.rula.net/
lahko je priti kot zmagovalec, kot ti nekdo šenka 200milijonov € zato, da gospodarju požegnaš vse kar je škodljivo za narod...
K 38. členu (s katerim se spreminja 113. člen ZMed):
Določa se prepoved ravnanja, da bi izdajatelji pogojevali prenašanje svojih radijskih ali televizijskih
programov pri operaterjih s tem, da morajo operaterji njihove programe vključiti v vse ali točno
določene ponudbe ali programske sheme operaterjev.
K 39. členu (s katerim se spreminja 114. člen ZMed):
Za operaterje se določa obveznost plačila prispevka, ki se obračuna mesečno v višini 3,5 eura na
vsakega naročnika njegovih storitev. Višina prispevka se vsako leto uskladi s stopnjo letne inflacije,
o čemer izda sklep pristojni minister. Operater vplačuje prispevek v sklad za financiranje slovenske
televizijske produkcije, ki ga vodi ministrstvo za kulturo.
Sklad je namenjen financiranju produkcije izvirnih programskih vsebin v slovenskem jeziku, ki se
predvajajo v televizijskih programih, in sicer:
televizijskih filmov, nadaljevank in nanizank,
dokumentarnih filmov,
informativnih programskih vsebin,
kulturno-umetniških programskih vsebin in
zabavnih programskih vsebin,
pri čemer se za vsako od navedenih petih področij nameni enak delež razpoložljivih sredstev
sklada.
Do sredstev iz sklada so upravičeni izdajatelji televizijskih programov, ki izpolnjujejo naslednja
pogoja:
imajo status nepridobitnega medija posebnega pomena;
dosegajo najmanj 0,3 odstotni povprečni mesečni delež gledalcev ali so prosti dostopni na
način prizemne digitalne video radiodifuzije.
Do sredstev iz sklada niso upravičeni Radiotelevizija Slovenija in izdajatelji televizijskih programov,
namenjenih izključno oglaševanju ali televizijski prodaji.
Glede razdelitve sredstev se smiselno uporabljajo določbe 4.b člena tega zakona. Postopek,
pogoje za kandidiranje ter kriterije in merila za presojo določi minister za kulturo s podzakonskim
aktom.
Ustanovitev zadevnega sklada bo omogočila razvoj novih televizijskih programov in nastanek novih
TV formatov. Financiranje s strani operaterjev je upravičeno, ker operaterji glavnino svojih
prihodkov ustvarjajo z distribucijo avdiovizualnih in televizijskih vsebin. Ocenjujemo, da operaterji z
zadevnimi prispevkom ne bodo oškodovani, ker novela zakona obenem odpravlja obstoječo
obveznost obveznega razširjanja vseh slovenskih radijskih in televizijskih programov, kar je v
praksi pomenilo tudi večje možnosti za pogojevanje s strani izdajateljev, da operaterji v (vse ali
točne določene) svoje sheme vključijo tudi programe, ki so (de facto) plačljivi. S tem so za
posamezne operaterje nastali visoki stroški, ki so jih ti prenesli na končne uporabnike oz.
naročnike, kateri pa v večini primerov niso imeli pravice do izbire programov, ki jih želijo prejemati.
Novela zakona te obveznosti ne določa več – obvezno razširjanje se namreč nanaša le še na
programe RTV Slovenija in programe posebnega pomena – oz. celo izrecno prepoveduje ravnanje,
da bi izdajatelji pogojevali prenašanje svojih radijskih ali televizijskih programov pri operaterjih s
tem, da morajo operaterji njihove programe vključiti v vse ali točno določene ponudbe ali
programske sheme operaterjev. Ker bodo zaradi tega nastali za operaterje določeni finančni
prihranki, je namen predlagane rešitve ta, da se del teh sredstev prek obveznih prispevkovoperaterjev prenese v novoustanovljeni sklad za financiranje slovenske televizijske produkcije, prek
katerega se sredstva na zakonit, namenski in transparenten način dodelijo izdajateljem televizijskih
programov. S tem vzpostavljamo pogoje za oblikovanje bolj spodbudnega in konkurenčnega
televizijskega okolja ter dodatne možnosti za razvoj avdiovizualne medijske produkcije.