Centrala Pobegi (KP), oddaljenost cca. 700 m.
Težave so že od samega začetka. Najprej se modem ni in ni hotel sinhronizirati. Po dnevu ali dveh, ko je bil resetiran DSLAM v centrali, je modemu končno uspelo priti do prve sinhronizacije. Medtem smo sicer bili brez telefona in interneta, sem pa zato imel čas za zamenjavo stare instalacije po hiši z lepim UTP kablom.
Prvo veselje nad tem majhnim korakom za človeštvo (ampak velikim za človeka; saj sem omenil, da mi je uspelo zamenjati napeljavo?

- linija pogosto pada, modem pa porabi dosti časa, da se uspe spet povezati. Včasih se po par ur ne poveže, drugič se sicer poveže hitro, vendar ugotovi, da mu hitrost ne ustreza, zato linijo spusti in poskusi znova. In znova. In znova. Spet tretjič se sicer uspešno poveže, zdrži 10 minut in crkne. In znova, in znova... Moja statistika pravi, da je omrežje v službi dosegljivo 80% časa, žal večinoma takrat ko spim in ga ne potrebujem. Dosegljivost zgleda tako:
(ping na 5 minut, zelena je ok, praznina pomeni, da server ni bil dosegljiv)



- slaba UL hitrost - povprečno 120 kb/s (KILOBIT, ne kilobyte) s padci na 50 kb in manj vendar tudi z večurnimi špicami do nominalne hitrosti (kar po moje pomeni, da je sama linija drugače v redu); hkrati so mi tako delovali internet s 4/1MB, obe televiziji brez kockanja in oba ISDN telefona preko Pattona. Žal je v mesecu dni tako delovalo nekako 12 ur:

VPN je pri taki hitrosti neuporaben, Remote Desktop/VNC dela OK, SSH dela OK. Če seveda povezava deluje...
Online gaming? Govor v Ventrilu in TeamSpeak odpade, že PunkBuster screenshot pokuri toliko pasovne širine da pride do prekinitve povezave s serverjem.
File sharing? Poskus prenosa nove Ubuntu distribucije z bittorrentom

Telefonija? Slab UL tudi telefoniji prav nič ne koristi - dostikrat sem sogovornika slišal normalno, moj glas pa se do njega ni uspel prebiti. Prav tako se je rado zgodilo da je telefon na hitro pozvonil (prekratko, da bi telefon "videl" številko), linija pa se je od vsega hudega sesedla. Na Patton imam drugače priključen Gigaset ISDN bazno postajo z dvemi slušalkami (vsaka svoj MSN) in ko ni težav z linijo sem kar zadovoljen.
Televizija? V bistvu še najmanj trpi zaradi linije. Ko se pogosteje začnejo pojavljati kocke je to znak, da bo odletela povezava. Občasne kocke me ne motijo dokler imam z ostalim preveč težav. Po Murphy-ju itak crkne ravno takrat, ko bi kaj gledal, zato zaenkrat nimam pripomb na programsko shemo.
Amino? Software je OK, pri hardveru bi bil bolj zadovoljen z optičnim kot s coax digitalnim izhodom. Večina receiverjev ima le en coax in ta je običajno že zaseden s čim drugim.
Odnos? Komunikacija s stranko je slaba, ne veš niti tega ali je tvoj ticket sploh še odprt, kaj šele, kaj se z njim dogaja, koga se čaka, kaj bo naslednji korak. Slaba že na nivoju stranka-helpdesk-tehniki, kaj šele z administracijo, ki ti mimogrede založi pogodbo (sploh ne prvič - enako so nam pogodbo založili, ko smo v službi jemali 10/10 priključek; ta sicer deluje v redu in zato o njem ne pišem

Ali komunikacija tehnika-računovodstvo, ki mi je danes mirno in z največjim veseljem izstavilo račun za uporabo storitev do 30.4.
Kakšnih storitev





